|
Erfaringer med JumboGo com? |
Skrevet af øvensuren - Kl 17:45, 24.maj.2008 |
|
Hej.
Jeg vil høre om nogen af jer har erfaring med hjemmesiden JumboGo.com ?
ELLERS LAD VÆRE!
Jeg har købt en rejsebog hos dem, som de hurtigt trak mig penge for, men som ALDRIG er kommet frem. Når man går ind på deres hjemmeside står der en mail adresse og et tlf. Men ingen tager telefonen, den dytter bare 3 gange 24 timer i døgnet. Ingen svarer på mine mails.
Så jeg er blevet godt og gammeldags snydt! ØV!
Slår man deres nummer op på De Gule Sider, kommer i alt 3 numre frem.
Et til Jumbogo
Et til et lånefirma, som ejes af samme mand som er ejeren af Jumbogo.
Og ét sidste nummer til manden bag begge firmaer.
Men underligt nok tager ingen telefonen på nogen af numrene! Det lugter jo langt væk af snyd. Det er simpelthen lige til en DR Dokumentar!
Øv, øv for mig! Så hold jer LANGT væk fra internetkøb på JumboGo.
Jeg går selvfølgelig videre med sagen, sådan nogle historier her æder folk jo rådt! Håber ikke I andre er nået at blive snydt også!
|
|
|
|
 |
Hvis du betaler med Dankort |
Skrevet af Bimmer ILP - Kl 18:29, 24.maj.2008 |
|
Så kan du altid få pengene igen, hvis du
henvender dig i banken.
|
|
|
|
 |
Dankort-fælde |
Skrevet af moms - Kl 18:14, 30.okt.2008 |
|
Jeg tog kontakt til min bank for at få tilbageført penge fra Dankort-transaktion og fik at vide, at jeg kunne lave en indsigelse via banken - men der er ingen garanti for at jeg får de 200 kr tilbage - idet der er en bagatel-grænse - som ligger et eller andet sted omkring de 2-300 kr.
Jeg vil selvfølgelig forsøge - men har ikke positive forventninger.
Desuden rådede banken mig til at få spærret mit Dankort og få et nyt med andet kortnummer, da "fidusmageren" jo har fået adgang til min konto og kan hæve igen!
Så - klog af skade....
|
|
|
|
 |
Telefoniske åbningstider - jumboGo.com |
Skrevet af Søren Bech - indehaver jumb... - Kl 18:58, 24.maj.2008 |
|
Kære Øvensuren,
Jeg er blevet gjort opmærksom på dit indlæg.
Jeg skal da starte med at beklage, hvis du har haft svært ved komme igennem til vores kundeservice.
Vi har en telefontid på hverdage fra 08:00 - 11:00. Såfremt alle linier er optagede, så får du en optagettone.
Desværre oplever vi også kunder, som ikke respekterer vores åbningstider, og som begynder at lede efter private numre fordi de synes, at vi skal stå til rådighed, når kunden vil og ikke indenfor de definerede tider. I disse tilfælde er vi desværre nødt til at holde fast i de telefoniske åbningstider.
Du er meget velkommen til at sende en e-mail til info@jumbogo.com med dit ordrenummer, så skal jeg sikre, at vi undersøger din bestilling.
Med venlig hilsen
Søren Bech
|
|
|
|
 |
Mange tak... |
Skrevet af øvensuren - Kl 20:00, 24.maj.2008 |
|
Hej Søren Bech.
Jeg er meget glad for at du valgte at skrive her. Til din information kan jeg fortælle at jeg har skrevet på mail adressen du opgiver 2 gange allerede. Første gang for uger siden. Jeg har også ringet i tidsrummet 8.00-11.00 men der har jeg heller ikke kunne få nogen i tale. Ingen har svaret på mine mails. Jeg siger ikke nødvendigvis at I snyder fok, men lige min sag er jo meget uheldig. Det er ikke den bedste måde at holde forretning på. Jeg har skrevet til mailadressen for 3. gang i dag, så må vi se om I kan få svaret på den denne gang...
Jeg håbet du kan forstå min store utilfredshed, og at jeg naturligvis vil dele den med andre. I vil gerne drive en god forretning, jeg vil gerne have den varer som I har trukket mig penge for!
Så bliver alle glade.
|
|
|
|
 |
Svar |
Skrevet af Søren Bech - indehaver jumb... - Kl 20:33, 24.maj.2008 |
|
Kære Øvensuren,
Jeg skal naturligvis sikre, at vi kigger på din e-mail og giver et svar tilbage.
Jeg har fuld forståelse for, at du er utilfreds hvis din bestilling ikke er kommet rettidigt frem.
Jeg kan dog forsikre dig om, at vi er lige så interesserede i, at bestillingerne kommer frem til vores kunder hurtigst muligt.
Vores erfaring er, at hvis en bestilling ikke er kommet rettidigt frem, så skyldes det enten, at den er blevet fejlsorteret på vores eget lager eller at den er forsinket i postsystemet.
Som sagt skal jeg love dig, at vi kigger på din mail mandag morgen og vender tilbage med et svar.
Med venlig hilsen
Søren Bech
|
|
|
|
 |
Har heller ikke modtaget mine bøger |
|
|
Har heller ikke modtaget mine bøger som er bestilt over nettet. Betalt via dankort, hvor beløbet er trukket på kontoen.
Her udebliver også svar på mails, der bliver heller ikke svaret på telefoniske henvendlerser i telefontiden angivet på hjemmeside.
Så vil ligeledes have en god forklaring.
|
|
|
|
 |
opbakning |
Skrevet af dragon - Kl 18:45, 11.aug.2008 |
|
hej øvensuren....det er ikke kun dit tilfælde.tanken har strejfet mig vedr. plat ugle.ja på telefon er der auto svar som henviser til deres web side hvor de dagligt vil besvarer email kors i R.... hvor er det dog en gang ord gejl at lukke ud,der bliver aldrig skrevet tilbage,og da jeg endelig fik fat i søren på anden telefon så ville han lige tjekke hvor pakken var havnet hos post dk...fik at vide at de ville sende en ny sendning men den er heller ikke kommet frem....der er nok kun en ting at gøre og det er på med bokse handskerne......[:(]
|
|
|
|
 |
Jumbogo - HOLD JER FRA DEN SIDE!! Gode råd .. |
Skrevet af WELKRO - Kl 23:33, 20.jan.2009 |
|
Hej alle, jeg har også forgæves bestilt på jumbogo.com. Efter 14 dage og ingen kontakt til jumbogo fattede jeg mistanke og har nu stoppet betalingen via min bank.
Jeg kan se at Søren Bech allerede har fået tvangsopløst èt firma, næppe et godt tegn.
Her er mine råd til jer alle :
Køb aldrig noget på jumbogo.com!!!
Fortæl alle venner og familie at de skal holde sig væk fra den side.
Har du købt noget derinde:
Ring omgående til banken og få lavet en charge-back på din betaling (skal gøres inde for 30 dage) send en mail med opsigelse af handelen til jumbogo.com
Bed din bank om at spærre dit kreditkort og få et nyt med det samme. Så undgår du at dit kreditkort bliver misbrugt, nu da oplysningerne er kommet i tvivlsomme hænder.
Kig altid efter sikker E-handel mærket når du køber online, så undgår du at blive snydt!!
|
|
|
|
 |
blackliste... |
Skrevet af elsebeth - Kl 09:30, 8.jun.2008 |
|
er der nogen, der har blacklistet jumbogo.com???
|
|
|
|
 |
platugle |
Skrevet af Anonym - Kl 12:06, 29.okt.2008 |
|
Jeg har den 28-09-2008 betalt et sprogkursus, som aldrig er kommet frem, jeg har sendt adskillige mail, uden at få svar, og jeg har ringet i "kontortiden" dagligt de sidste 14 dage, uden at komme til andet end en tlf. svare, eller et optaget nr.
da jeg kan se jeg ikke er den eneste må det være en sag for "kontant" eller et andet tv program
John Nielsen
|
|
|
|
 |
Endnu et "offer"? |
Skrevet af Moms - Kl 17:14, 29.okt.2008 |
|
Ja - så er der åbenbart endnu en i "fælden". Jeg har bestilt varer den 25. sept. 2008 - hvor status d.d. på ordren er at den er under pakning på lageret. Dog har Jumbogo hævet pengene (betalt via dankort) den 23.10.08 - men varerne er d.d. 29.10.08 ikke dukket op. Jeg har ligeledes forsøgt diverse telefonnumre - og skrevet mail.
Hvor er det irriterende med den slags platugler.[:(]
|
|
|
|
 |
NOT! |
Skrevet af MMB - Kl 18:17, 7.feb.2009 |
|
det er jo lodret løgn!!
har sendt mange mails til jer men I svarer aldrig!!!
|
|
|
|
 |
Også mig... |
Skrevet af Jenna - Kl 19:36, 24.maj.2008 |
|
Det har jeg oplevet, præcis det samme med Jumbogo. De svarede aldrig på mine mails. Det er simpelthen for meget at man ikke kan stole på at få en varer, man har købt og betalt!
Godt du skriver det og gør opmærksom på det.
|
|
|
|
 |
har ventet over 30 dage |
Skrevet af Henric - Kl 17:32, 28.maj.2008 |
|
jeg er også en af dem som ikke har modtaget mine bøger. Jeg har modtaget den ene, men mangler stadigt den sidste. Jeg har også problem med at de ikke svarer på mails og telefonopkald. Det kan vel ikke være nogen tvivl at denne butik ikke er til at anbefale, og jeg overvejer få lavet en klage til forbruger rådet.
|
|
|
|
 |
også ventet over 30 dage |
Skrevet af elsebeth - Kl 11:03, 30.maj.2008 |
|
jeg har samme problemstilling som henric ...[:*(]
|
|
|
|
 |
Jumbogo - Totalt fup |
Skrevet af Søren Lortebech - Kl 21:44, 4.jun.2009 |
|
Jeg har også bestilt en bog ved jumbogo.
Pengene blev hævet, men bogen kom aldrig.
Svindleren Søren Bech Lovede at sende pengene retur, men intet skete.
Havde betalt via Dankort - og fik pengene retur!
Hold jer fra Jumbogo og Søren Bech
|
|
|
|
 |
Jumbogo.com - pas på! Der kommer ingen levering |
Skrevet af brix34 - Kl 15:52, 2.jun.2008 |
|
Hej
Jeg er ked af at høre, at jeg ikke er den eneste, som har dårlig erfaring med Jumbogo.com.
Det begyndte ellers så fint med en flot ordrebekræftelse. Pengene blev trukket - men så slutter festen.
I godt en måned har jeg rykket på mail, forsøgt at ringe.,.. men jeg kan ikke komme igennem!
Jeg håber, at jeg kan nå at bremse I andre derude! Hold jer væk!
|
|
|
|
 |
jeg har heller ikke modtaget MIN bog |
|
|
Jeg bor i USA, jeg koebte en bog igennem jumbogo.com for omkring 3 mrd. siden.
Jeg har stadig ikke modtaget bogen. Jeg har ogsaa skrevet emails til dem, men har aldrig faaet svar fra dem.
Jeg er ogsaa blevet snydt, og vil derfor skrive til min danske mail-liste her i USA at de aldrig skal koebe boeger gennem dette site!!!!
|
|
|
|
 |
Mangler også bestilte bøger, men betalingen har de |
Skrevet af Næstved - Kl 10:55, 9.jun.2008 |
|
Har heller ikke modtaget bøger fra Jumbogo, på ordresiden kan jeg se de venter på pakning fra lageret. Pengene er forlængst trukket. De svarer ikke på hverken telefon eller email. [:(]
|
|
|
|
 |
Præcis det samme her! |
Skrevet af JumboSNYDT - Kl 17:19, 16.jun.2008 |
|
Hvor er det godt, at der er taget initiativ til dette indlæg!
Det her lugter langt væk af snyd, og er (som en anden allerede har skrevet) lige til et dokumentarprogram, ex "Operation X".
Bestilte en bog til min far i "Fars-dags-gave" den 3/6 som aldrig er dukket op. Pengene blev trukket med det samme, selvom der i Jumbogos vilkår står, at pengene først trækkes, når ordren er afsendt! Jeg har ligeledes forsgt at komme i kontakt med indehaver, Søren Lillelund Bech - men forgæves. Telefonen tages ALDRIG, har forsøgt i tlf.tiden 8-11 hver dag i en uge. Heller ikke mails bliver der svaret på. Har endda været forbi adressen (Ryesgade 74), da jeg bor i nærheden - ser ud til at det er Søren egen privatadr. Har også slået ham op på De Gule Sider og finder 5 forskellige numre, han har altså gang i flere (uhumske?!) forretninger. Men ingen af telefonerne besvares...
Det lugter SÅ meget, og er virkelig dårlig stil! Mangler ord, der kan beskrive. Det kan ikke passe, at vi skal finde os i den behandling. Det er IKKE måden at drive virksomhed på.
Er der nogle af Jer, der er gået videre med dét? Hvad kan man gøre i en sådan situation??
Til Søren;
Du følger helt sikkert med i denne debat. Hvor bliver denne ord af? Synes du ikke, at vi fortjener en forklaring - eller endnu bedre, en handling???
Til 'Øvensuren', som startede dette indlæg;
Er det sket en ændring i din 'sag'?
En JumboSNYDT køber!
|
|
|
|
 |
Respons |
Skrevet af Søren Bech - Kl 21:06, 24.jun.2008 |
|
Kære JumboSnydt,
Tak for dit indlæg.
Jeg følger desværre ikke med i denne type indlæg, men er dog blevet gjort opmærksom på dit.
Jeg kan kun beklage, hvis du ikke har fået svar på en henvendelse til jumboGo.com. Vi har en begrænset telefontid fra 08-11 hver dag, og hvis alle linier er optagede, viderestilles man til vores telefonsvarer.
Du er dog meget velkommen til at sende en mail med dit ordrenummer, så kigger vi på status af din ordre hurtigst muligt. Husk at såfremt vi behøver svar fra en samarbejdspartner som Post Danmark eller lign, kan der gå nogle dage inden vi svarer tilbage.
Vi svarer således ikke tilbage, at vi har modtaget din mail, men svarer, når vi har noget konkret at komme med.
Hvis en vare ikke er kommet frem, er vores erfaring, at der enten er sket en fejl på vores eget lager eller at forsendelsen er fejlsorteret.
Jeg må således tage afstand fra, at vi snyder folk. Den udtalelse må stå helt for din egen regning.
At jeg ejer andre selskaber, som har andre aktiviteter kan jeg ikke se, har nogen som helst relevans i denne sammenhæng.
Venligst
Søren Bech
|
|
|
|
 |
Respons til Søren Bech |
Skrevet af JumboSNYDT - Kl 00:04, 26.jun.2008 |
|
Til Søren Bech:
Så gav du endelig lyd fra dig - utallige opkald og mails senere! Og så kommer responsen herinde - en respons, der nærmer sig et standardsvar!
Du ved ligeså vel som jeg, at den såkaldte telefontid er ikke-eksisterende; den går direkte på telefonsvareren, der siger, at man skal se på jumboGo.com for telefontider trods det, at opkaldet finder sted i selvsamme telefontid, altså 8-11. Derefter kommer der en høj bip-tone og man kobles af efter at ha' ventet og ventet. Måske du skulle overveje at ringe til dig selv!?
Mht. at sende en mail med mit ordenummer, så er dette allerede gjort op til flere gange, uden nogen som helst form for respons. Dette kan du også læse ud af mit sidste indlæg, ligeledes kan jeg se, at det var præcis din samme kommentar til 'Øvensuren' - altså et standardsvar fra din side. At prøve at hive Post Danmark med ind i dit svindelnummer hører ingen steder hjemme!
Du er jo godt dækket ind ved at sige, at "I således ikke svarer tilbage, at I har modtaget mail, men svarer, når I har noget konkret at komme med" - altså aldrig!!!
At dømme ud fra min erfaring samt at læse ud fra denne debatside, har jeg al god grund til at konstatere, at din forretning er et stort svindelnummer! Jeg er blevet godt og grundigt snydt - og håber med mit indlæg at kunne afhjælpe andre fra at ende i samme situation. I den forbindelse har det stor relevans, at du er ejer af op til flere selskaber - hvad skulle afholde dig fra at snyde her også!?
Jeg føler mig magtesløs i situationen i og med, at du er så godt som sunket i jorden. Men at sprede mine erfaringer, kan forhåbentlig afholde andre fra at gøre forretninger med dig.
Jeg har mere end svært ved at forstå, at du vil være dig selv bekendt! Du må rende rundt med en konstant dårlig samvittighed over for alle de folk, du tager ved næsen - eller er problemet måske nærmere, at denne samvittighed er ikke-eksisterende hos dig - præcis som telefontiden...
Til orientering;
Jeg har opgivet nogensinde at få varen at se - den vare, som jeg har bestilt, købt og betalt! Men nægter at stå model til en sådan behandling uden at handle på dét.
[Stadig] JumboSNYDT
|
|
|
|
 |
For sent - desværre |
|
|
Jeg har desværre læst advarslerne for sent. Har også bestilt en rejseguide den 3. juni - pengene er trukket.Hver dag kigger jeg i en tom postkasse[:/] er det mon Post Danmark vi skal have fat i? Min bog skulle nemlig være afsendt fra lager!!!!!!!! for længe siden. Er der overhovedet nogen som har modtaget noget fra JumboGo?
|
|
|
|
 |
Modtog hurtigt 2 af 3 varer - den sidste mangler stadig! |
Skrevet af molly65  - Kl 15:54, 24.jul.2008 |
|
Jeg bestilte 2 rejsebøger og et kort fra JumboGo for nogle måneder siden. Bøgerne var med 25% rabat og de ankom hurtigt. Kortet har jeg derimod aldrig set noget til - så rabatten beholdt JumboGo selv [:(]. Firmaet påstår at kortet er afsendt fra deres engelske lager til min adresse - 2 gange!! Så ustabil plejer Postdanmark heller ikke at være. Ærgerligt!
Er der nogen der ved hvordan man stopper en visabetaling foretaget på nettet? Bare for en anden gangs skyld.....
|
|
|
|
 |
En mere i Jumbogo.com-køen |
Skrevet af Italia - Kl 09:53, 2.jul.2008 |
|
Jeg har aldrig modtaget de varer, jeg bestilte hos Jumbogo.com midt i maj, selv om pengene blev trukket med det samme. Jeg har sendt tre mailrykkere samt forsøgt at ringe inden for den såkaldte telefontid. Nu gider jeg ikke mere og kontakter DR Dokumentar, Forbrugerstyrelsen og Ekstra Bladet, så andre ikke bliver snydt på samme måde.
|
|
|
|
 |
Godt tilfreds med JumboGo com |
Skrevet af Michael S - Kl 21:10, 15.sep.2008 |
|
Hej.
Jeg har købt bøger flere gange hos JumboGo.com og har fået dem inden for få dage hver gang - sidste gang endda efter to dage, og det var endda Turen går til London, som jeg ikke kunne finde billigere andre steder på nettet.
Så jeg er meget godt tilfreds og kan absolut anbefale netboghandlen.
[:)]Michael
|
|
|
|
 |
ENIG !!!! |
Skrevet af hankir  - Kl 11:04, 18.sep.2008 |
|
Jeg er helt enig i ovenstående.
De trækker penge fra ens konto, men sender ikke bøgerne.
Jeg kan heller ikke kontakte dem på nogen måde.
Men hvordan går vi videre med sagen? - andre skal jo advares og ikke alle læser disse sider.
|
|
|
|
 |
TV 2 BASTA |
Skrevet af poppey06  - Kl 17:50, 29.okt.2008 |
|
Jeg har skrevet til TV 2 BASTA, og håber de vil kikke på sagen, jeg kan kun opfordre andre til at gøre det samme, jo flere jo bedre
|
|
|
|
 |
Firmaet under tvangsopløsning |
Skrevet af daisy65 - Kl 05:38, 9.nov.2008 |
|
I samme båd. Betalt d. 21. oktober, men ingen bøger.
Jeg søgte på hjemmesiden Howard (kan stærkt anbefales) og fra den kom jeg til virksomhedsregisteret. Firmaet er under tvangsopløsning. Det ligner svindel, at hjemmesiden og bestillingsmulighederne stadig er aktive. Hvem stopper dem?
Det var de lærepenge! Jeg bruger www.forbrugereuropa.dk/howard/ fremover.
|
|
|
|
 |
Har rettet henvendelse til Mastercard via bank, |
Skrevet af daisy65 - Kl 23:18, 15.nov.2008 |
|
Hermed en fortsætter. Har 12. november lavet indsigelse i Danske Bank for at få fokus på firmaet. Sendte for sjov skyld en mail anonymt på min websides info til marketinge-mailadressen, hvor firmaet søger partnere. Fik svar 7 minutter efter!! Så han kan godt. Nu truer han med sagfører og injurieanmeldelse. Jeg får pengene tilbagebetalt, men da jeg er så fræk får jeg ikke bøgerne efterleveret ;-).Det er postvæsenets og/eller lageret der har fejlet, påstår han. Er det også postvæsenet, der ikke har svaret på mine 3 rykker-mails? Tager postvæsenet ikke telefonen? Godaw do! Men altså, har i betalt med kreditkort, så få banken til at hente pengene tilbage, det kan gøres.
|
|
|
|
 |
Ærgerlig erfraring med JumboGo |
Skrevet af Lukas - Kl 22:22, 25.nov.2008 |
|
Hej
Jeg kan kun tilslutte mig alle de, der anbefaler at man holder sig langt væk fra JumboGo.com!!
Jeg har købt et rejeskort, som jeg aldrig har modtaget, men pengene blev hævet dagen efter. Det er ikke lykkes mig at komme igennem til firmaet på telefonen - og mine mails har de heller ikke besvaret.
Håber de bliver stoppet inden flere når at købe/bestille.
|
|
|
|
 |
jumboGo |
|
|
Jeg har desværre også bestilt og betalt pr. Dankort 2 rejsebøger som endnu ikke er dukket op.
Bestilt 9.12.08 og trukket på konto den 16.12.
Firmaet svare ikke på mails.
Jeg må nok regne med at de 251 kr er tabt.
Min anbefaling er: hold jer fra dette firma.
|
|
|
|
 |
SNYDT |
Skrevet af Bailey4 - Kl 08:56, 2.mar.2009 |
|
Ja jeg bestilte også en bog for flere måneder siden, og INTET modtaget...
Har skrevet utallige mails men ingen svar.......
Nogle der så DR1 kontant indlæget i december?? Jeg gjorde desværre ikke!!
Vi må jo gå til Basta eller lign....De SKAL stoppes.....
Kh Helle
helle_poulsen@hotmail.com
|
|
|
|
 |
JUMBOGO - snyder de? |
Skrevet af Charlotte Hansen - Kl 14:51, 1.dec.2008 |
|
Ja, vi får samme behandling. Hvad med en Basta-henvendelse, mon ikke de vil tage sig af denne sag på TV?
Mvh
|
|
|
|
 |
Jumbogo i Kontant |
Skrevet af Christian Grønning - Kl 18:48, 2.dec.2008 |
|
Hej
Til oplysning så er Jumbogo.com med i Kontant på DR1 i aften klokken 21.25
Mvh
Christian Grønning
Journalist
Kontant
|
|
|
|
 |
ØV!! |
|
|
Hvor er det ærgeligt jeg ikke havde vidst alt dette noget før...
Er også en af dem der er "taget ved næsen"...
Julegaverne bestilles i nov. og her tæt, 5 dg før Jul har jeg stadig ikke modtaget varerne... Rigtig ærgeligt for modtageren af disse gaver da det var højeste ønske...
Jumbogo.com har også trukket 500 kr hos mig, som jeg så INTET har modtaget for.
Har også skrevet adskellige mails. Ringet i og uden for tlf. tid. Indtalt beskeder, men hører intet....
Hvad skal der mon til for at man får sine bestilte varer???
Susanne
|
|
|
|
 |
Jeg føler mig sku så dum. |
Skrevet af BlirŽså,skuffet - Kl 11:01, 23.dec.2008 |
|
Men ...jeg er også røget i fælden!!
Ringede til min bank..og de bad mig skrive til firmaet og be dem sende varene inden for en uge. hvis ikke det sker vil jeg gøre indsigelser via min bank til at få pengene tilbage, jeg skal gemme mailsene jeg har sendt som dokumentation men det værste er sku da at man føler sig så dum!
|
|
|
|
 |
JumboGo |
Skrevet af connie - Kl 12:09, 26.jan.2009 |
|
Hej,
Jeg bestilte et Græsk-kursus hos JumboGo og betalte via bankoverførsel
d. 9. Januar. Har stadig endnu ikke modtaget noget som helst og har samme erfaring
som dig med en telefon der altid er optaget. Hvordan kan man stoppe sådan et fupfirma?
|
|
|
|
 |
Erfaringer med JumboGo com |
Skrevet af Bjørn Rimdal - Kl 19:19, 29.jan.2009 |
|
Jeg har nøjagtigt samme erfaring. Telefonen svarrer ikke, mail svarre de heller ikke på. Jeg kan kun opfordre alle andre til at holde sig væk fra dem. Heldigvis var det ikke så mange penge jeg har mistet, men det er bare så ærgerligt.
|
|
|
|
 |
SNYDT |
Skrevet af MMB - Kl 18:14, 7.feb.2009 |
|
jeg er også blevet snydt...hvad skal jeg gøre?
mette-mail@hotmail.com[:(]
|
|
|
|
 |
HOLD DIG LANGT VÆK FRA JUMBOGO.COM!! |
Skrevet af Lone37 - Kl 13:00, 9.feb.2009 |
|
Jeg er også blevet snydt på Jumbogo, og selvom jeg får svar på mine ikke særlig pæne mails, er der ingen tvivl om, at han, SØREN BECH, ikke har nogen intention om, hverken at sende min vare eller returnere de penge der er trukket fra min konto! Han påstår nu, at varen er sendt, og at ordren først kan annulleres når jeg sender den vare retur, som han tydeligvis aldrig har tænkt sig at sende!
Bestil ALDRIG noget på Jumbogo!! Det er ren svindel - og det er uden skrupler!!
|
|
|
|
 |
Det er rent snyd - men der er håb |
Skrevet af BIJ - Kl 12:07, 19.feb.2009 |
|
Heller ikke jeg fik mine bøger, men pengene blev trukket via mit kreditkort. Intet svar på mails, og telefonen eksisterer vist heller ikke.
Gennem min bank udfyldte jeg papirer med dokumentation på sagsforløbet, og jeg har nu fået mine penge tilbage.
|
|
|
|
 |
Samme teknik hver gang |
Skrevet af Flintholm - Kl 22:09, 24.feb.2009 |
|
Jeg vil også melde mig i rækken.
Bestilling, omgående bekraæftelse, pengene trukket efter et par uger, ingen levering, rykkere per email, intet svar på telefonen fra det angivne nummer i den angivne telefontid. På et tidspunkt kommer der en mail, der forklarer at bestillingen vedrører restlager. Er afsendt fra lager. Skal rykkes ved postvæsenet. Dog ikke leveret efter tre måneder. Varen står dog stadig i JumboGos katalog.
Imidlertid er der åbenbart tale om et enmandsforetagende, og vareudbudet er ifølge hans hjemmeside på flere tusinde numre. Det kan man ikke forvente, at en mand kan klare.
|
|
|
|
 |
Jumbogo eksisterer stadig, MEN bøgerne ser du ikke |
Skrevet af Sara78 - Kl 14:55, 2.mar.2009 |
|
En update på denne. Bøgerne komme aldrig frem, det er svindel og bestil aldrig noget på siden da de ikke undlader at trække folks penge!!!
|
|
|
|
 |
Ditto... |
Skrevet af Anonym - Kl 13:30, 6.mar.2009 |
|
Kan desværre kun nikke genkendende til mange af de forløb der er beskrevet her i tråden. Bestilte en rejsebog der aldrig kom. Pengene blev trukket dagen efter bestillingen. Efter 3 uger skrev jeg en mail til JumboGo om at jeg ikke havde modtaget varen og at jeg ønskede at annulere købet. Fik svar fra Søren Bech forholdsvist kort tid efter, hvor han brugte det der åbenbart er hans standardsvar: "... fejlsortering på lager bla. bla. fejl hos postdanmark bla bla...". Han lovede dog at refundere mig pengene indenfor 1-3 hverdage. Fint tænkte jeg. Men her ca. en måned efter har jeg endnu ikke modtaget hverken bog eller penge. Har henvendt mig gentagne gange på mail og telefon (hvor der selvfølgelig ikke svares) siden da, men uden held. Det er rent fup med hans biks!!
|
|
|
|
 |
Endnu én i rækken |
Skrevet af JOHA - Kl 13:32, 13.mar.2009 |
|
Hej.
Jeg tilhører så nu også den række af uheldige kunder, der har dårlige erfaringer med jumboGo. Jeg bestilte en rejsebog d. 22/2, pengene blev trukket d. 25/2, men jeg modtog ingen rejsebog. Forsøgte at ringe til firmaet, hvilket ikke kunne lade sig gøre. Fik blot en automatisk telefonsvarer i røret, der meddelte, at jeg havde ringet uden for firmaets normale telefontider, hvilket ikke passede. Sendte så en mail, hvorefter jeg fra indehaveren Søren Bech fik at vide, at der kunne være sket en fejlpostering på deres lager, eller at den, bogen, kunne være blevet væk ved Post Danmark. Han ville derfor efterlyse ved Post Danmark. Gav dette ikke resultat, ville han selvfølgelig sende mig en ny, uden beregning.
Har så endnu engang rykket for bogen, men dags dato har jeg hverken hørt fra Søren Bech eller modtaget den bestilte vare. Har kontaktet min bank,som vil hjælpe mig med det videre forløb. Jeg er ikke til sinds blot at opgive - jeg vil bruge alle de muligheder, jeg kan for at få mine krav opfyldt, men jeg må som alle jer andre advare kraftigt imod at handle ved jumboGo. Om ikke andet har jeg da lært lidt om, hvordan man IKKE handler på nettet.
|
|
|
|
 |
Sådan gør man, når bogen fra jumbogo ikke kommer |
Skrevet af jumboNO - Kl 21:21, 18.mar.2009 |
|
[:(]Jeg var også uheldig med Jumbogo. Pengene blev trukket på min konto dagen efter bestillingen. Banken kan trække dine penge tilbage inden 30 dage. Sådan gør du: Skriv til info@jumbogo.dk og sig at du vil annullere handelen. Print mailen ud og tag den med i banken, så klarer de resten.
|
|
|
|
 |
Så er jeg også røget i... |
Skrevet af Micro - Kl 08:24, 16.mar.2009 |
|
Jeg har sørme også købt bøger hos Jumbogo.com - eller det troede jeg... for pengene er godt nok trukket, men bøgerne har jeg ikke set noget til og som I andre skriver, så hverken svarer de på mails eller tager telefonen i det tidsrum, der ellers fremgår på deres hjemmeside. ØV!
|
|
|
|
 |
jumbogo |
Skrevet af Helione - Kl 12:32, 19.mar.2009 |
|
Hi.
I was searching comments about this company and found this one, and now i see that i am not the only one were vitim from this company...if i can call a company.. must be fake.. I bought a dictionary Brazilian Portuguese - English/ English Brazilian Portuguese on 27th of February i used cred card... the strange thing is only after 1 week they took the money, when i bought the book there said that they didnŽt have in the stock.. but even sothey should had sent me that, i have sent 2 e-mails and called for this number described on the webpage, but noone take the phone, THIS IS SO ANOYING, I am posting this comment, because i donŽt want this happen with other people, I didnŽt read all the comments here, because is in Danish and i donŽt understand very well.... But, if this person that wrote this comment here could tell me how ended his situation i would be happy.[:)]
|
|
|
|
 |
JumboGo |
Skrevet af connie - Kl 15:47, 25.mar.2009 |
|
Hej,
Jeg er også blevedt snydt af JumboGo. Bestilte et Græsk-kursus
og betalte via bank-overførsel i Januar, men har intet hørt siden.
Det vil være en rigtig god idé at kontakte DR Dokumentar, så vi
kan få stoppet den slags fremover.
Venlig hilsen Connie.
connie.faurholt@gmail.com
|
|
|
|
 |
BOG |
Skrevet af hattemageren - Kl 18:13, 27.mar.2009 |
|
har selvfølgelig også bestilt nogle lydbøger som aldrig kom!!! det sjove er at hvis man søger lidt på platuglens adresse dukker der også en politikkers navn op !!! puuuhha der må ikke være sjovt at dele adresse med sådan en dygtig forretningsmand
|
|
|
|
 |
JumboGo.com |
Skrevet af Tomass - Kl 18:39, 27.mar.2009 |
|
Ejjjjjj hvorfor har jeg ikke fundet dit indlæg før....
det samme har jeg været udsat for nu et år efter dig... jeg har bestilt nogle rejsebøger og det er aldrig kommet efter en måned nu... og også når jeg ringer kommer tager ingen telefonen selvom det er i deres åbningstid.
men må jeg spørge dig er du kommet længere end det efter et år nu...???
eller er det nogle andre der ved noget?
JumboGo.com NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ ikke handle der!!!!!!!
|
|
|
|
 |
OGSÅ SNYDT? |
Skrevet af Monica - Kl 14:57, 8.apr.2009 |
|
Hej - jeg ved det efterhånden er et år siden du har skrevet dette indlæg?! Har du fået noget svar fra dem?
Jeg bestilte 4 bøger hos dem for godt 14 dage siden og har ENDNU ikke modtaget noget. Jeg har skrevet 2 emails til dem uden nogen form for svar.
Fik du dine penge tilbage?
|
|
|
|
 |
Jeg er også røget i fælden. |
Skrevet af Endnu et Offer - Kl 18:53, 14.apr.2009 |
|
Du er ikke ene, jeg er også røget i fælden.
Jeg prøver at kontakte min bank i morgen, da jeg allerede har anulleret min handel via mail.
Jeg skal nok lade dig høre, hvordan det går.
/Jesper
PS. er der nogen der ved om det virker at klage til hans ISP (Dandomain), de må da også være interreseret i at lukke den her svindler?
|
|
|
|
 |
Jumbogos ejer hedder Søren Lillelund Bech |
Skrevet af Stig - Kl 17:00, 15.apr.2009 |
|
Jeg har også forsøgt at bestille en bog uden held. Har ligeledes sendt information til banken om at få tilbageført betaling.
|
|
|
|
 |
Kan man det? |
Skrevet af Lærke - Kl 17:23, 21.apr.2009 |
|
Kan det lade sig gøre at få pengene retur på den måde?
|
|
|
|
 |
Indsigelseserklæring fra banken |
Skrevet af Stig - Kl 09:43, 24.apr.2009 |
|
Ja, du skal blot henvende dig i banken og bede om at få en indsigelseserklæring fra din bank. Den udfylder du og afleverer i banken. Efter nogen tid modtager du din betaling.
|
|
|
|
 |
DANDOMAIN |
Skrevet af Microcut - Kl 20:09, 19.jun.2009 |
|
Det ville helt hjælpe at klage til dandomain!
Jeg vil helt klart smutte forbi og ligge en klage til hans udbyder, og det burde i andre også, så vi kan få lukket hans hjemmeside ned.
|
|
|
|
 |
Skriv til KONTANT eller BASTA! Jo flere jo bedre.. |
Skrevet af Lærke - Kl 17:38, 21.apr.2009 |
|
Kriv til KONTANT eller BASTA eller begge. Jo flere der gør det jo bedre... - Jeg har gjort det
|
|
|
|
 |
jumbogo - gå aldrig tilbage til en fuser |
Skrevet af minski  - Kl 22:33, 22.apr.2009 |
|
Så tilmelder mig jeg også listen over utilfredse kunder hos Jumbogo.
Men allerførst tak til dig, som har taget initiativ til denne debat.
Jeg er nu blevet noget klogere og har fået gode råd.
Selvom jeg ikke har så mange penge i klemme, synes jeg, at dette er en principsag, som bør komme frem. Derfor har jeg også sendt en mail til kontanten, som flere foreslår, at man kan gøre. Jeg har fået et pænt autosvar, bl.a. med henvisning til forbrugerinformation:
Tlf.: 70 13 13 30
Jeg synes også, at det er god ide, at vi er mange som kontakter de mulige kanaler, som kan sætte fokus på "snyde" netfirmaer. Jumbogo er sikkert ikke de eneste. De har jo allerede nogle samarbejdspartnere - www.billigehoteller.dk og www.kvikfinans.dk
|
|
|
|
 |
Mange hjemmesider med samme ejer og adresse |
Skrevet af LSO - Kl 10:10, 6.maj.2009 |
|
Jeg finder mange hjemmesider der har samme ejer, Søren Lillelund Beck, og samme adresse, Ryesgade 74, 2100 KBH:
www.erhvervssiden.dk
www.danmarks.net
Sjovt nok finder jeg en Gitte Lillelund Bech på samme adresse, som tilsyneladende er folketingsmedlem for Gladsaxekredsen.
|
|
|
|
 |
Også snydt af Jumbogo |
Skrevet af KeldJuhl - Kl 13:19, 5.maj.2009 |
|
Ja jeg har også bestilt en bog via denne hjemmeside. Har hellere ikke fået den, og pengene er blevet trukket. Har siden skrevet til Jumbogo , hvad han så svare at det muligvis er hos Post Danmark fejlen ligger, og har så ikke siden hørt fra jumbogo. Har nu kontakte min bank, og har bedt dem gøre indsigelse på beløbet. Om jeg får noget ud af det ved jeg ikke.
|
|
|
|
 |
Også snydt af jumbogo |
Skrevet af Jens. - Kl 18:14, 6.maj.2009 |
|
Det er dog utroligt at sådan en mand kan få lov til at snyde så mange ,jeg har skrevet efter den bog som jeg bestilte men intet svar ,men hævet pengene lynhurtigt det var der ikke i vejen for ,jeg fø
ler mig røvrendt, men det sidste ord er ikke sagt i denne sag.
|
|
|
|
 |
Er jeg blevet snydt af jumbogo |
Skrevet af pussie - Kl 11:42, 7.maj.2009 |
|
Ordrebekræftigelse d. 18 april 2009 på Turen går til Island, de har hævet pengene på min konto, men jeg har ikke modtaget bogen.
De tager ikke telefonen og E-mail får jeg ikke svar på.
Jeg har handlet der for første og sidste gang.
Jeg føler mig noget snydt.
|
|
|
|
 |
Er osse snydt. |
Skrevet af Mogens - Kl 10:37, 18.maj.2009 |
|
[:(]
|
|
|
|
 |
Endnu et OFFER |
Skrevet af FlemmingJ - Kl 15:58, 18.maj.2009 |
|
Jeg må desværre også melde mig under fanerne, og konstatere at jeg er blevet snydt!
Jeg kan ikke se at der er andre der prøvet, men jeg har i sinde at opsøge den gode Hr. Søren Liljelund Bech på hans adresse, da han jo så vedholdende nægter at besvare telefoner og mails...
/Flemming
|
|
|
|
 |
Også snydt |
Skrevet af Sputnik28 - Kl 17:56, 2.jun.2009 |
|
Jeg bestildte Turen går til Prag d.8/5 og d.13/5 blev beløbet trukket på min konto men jeg har ikke modtaget bogen endnu, kan det Politi anmeldes? det er jo direkte svindel
|
|
|
|
 |
Hvorledes advarer andre forbruger mod JumboGo |
Skrevet af CSH - Kl 11:13, 3.jun.2009 |
|
Jeg bestilte Turen går til Florida dem 9. maj og den 18. maj blev beløbet trukket på min konto, og da jeg 8 dage efter ikke havde modtaget bogen. Sendte jeg en mail til jumbogo.com og fik et svar, at bogen var afsendt med Post Danmark og jeg skulle modtage den dagen efter. Jeg ventede med spænding posten dagen efter, men nej der var ingen bog med.
Jeg har handlet en del over internettet og jeg har aldrig oplevet at en vare afsendt med Post Danmark ikke var fremme i løbet af 2 hverdage.
Og som jeg kan læse i denne tråd, er jeg ikke den eneste der har haft disse oplevelser.
Jeg burde nok have søgt oplysningerne herinde før jeg bestilte bogen, men hvorledes kan vi advare andre forbrugere mod JumboGo.com?
|
|
|
|
 |
JumboGo = snyd |
Skrevet af Sofus - Kl 16:35, 4.jun.2009 |
|
Hej !
Jeg har præcis samme erfaring som dig - nemlig at jeg har bestilt og betalt en rejsebog, der aldrig er kommet frem. Det lykkedes mig ellers at få svar på min e-mail et par gange, og de lovede at sende en ny bog, som heller aldrig dukkede op. Nu er der ingen svar på mine mails, og en telefonsvarer siger, at "du har ringet uden for kontorets åbningstid" og henviser til deres hjemmeside, hvor der ellers står, at man skulle kunne få fat i dem på det pågældende tidspunkt. Jeg kan kun råde jer alle til at holde jer LANGT væk fra JumboGo.
[:(]
|
|
|
|
 |
Jumbogo = svindel og humbuk |
Skrevet af Naive jeg - Kl 16:38, 18.jun.2009 |
|
Kan kun melde mig i rækken over snydte ofre.. bestilte et sporgkursus den 2. juni 2009 - beløbet hævet den 9. juni 2009 - men stadig intet i postkassen... Jeg har skrevet adskillige mails - har ringet - både i tidsrummet 08.00 - 11.00 & tidsrummet 16.00 - 19.00 telefonen melder optaget hver gang... hhhhmmmm... HOLD DIG LANGT LANGT LANGT VÆK FRA Firmaet "Svindel og Humbuk"
|
|
|
|
 |
Lav en indsigelse |
Skrevet af Sofus - Kl 09:40, 8.jul.2009 |
|
Jeg kontaktede min bank, som bad mig lave en indsigelse.
Det tog ikke lang tid, og nu har jeg fået pengene tilbage.
Hvordan man stopper JumboGo-svindlen har jeg desværre
ikke fundet ud af ![:/]
|
|
|
|
 |
Indsigelse og DanDomain |
Skrevet af Naive jeg - Kl 17:23, 12.jul.2009 |
|
Hejsa
Tak for gode råd - mit pengeinstitut er i fuld gang med at inddrive pengene - så må jeg se om, jeg er ligeså heldig, som nogle af I andre.
Ligeledes har jeg skrevet til DanDomain om webshoppen der er hostet gennem dem - de skrev en rigtig venlig skrivelse tilbage, hvori de meddeler, at de selvfølgelig ikke bryder sig om, at firmaet/JUMBO snyder deres kunder, men de har desværre ikke ansvaret for disse handlinger.
Selvom de gerne vil støtte og bare lukke for shoppen kan og må de ikke, før der er faldet en dom.
Der er faktisk kun en ting at gøre: Anmeld personen og kør en sag på det...[:|]
|
|
|
|
 |
snydt for over 500 kr |
Skrevet af Glenn roholte - Kl 19:33, 13.aug.2009 |
|
Hej Alle
Jeg har også bestilt 5 bøger hos jumbogo.com, for over 2 måneder siden , men har aldrig modtaget dem. Så fup og fidus.
Så hvis der er flere vil jeg også gerne være med på en retsag mod dem
mvh
Glenn Roholte
|
|
|
|
 |
Hmmmm |
Skrevet af UnKown - Kl 21:47, 22.okt.2009 |
|
Har Også Prøvet det bare ikk med en bog et Haedsæt Meld den til Frk Opration x![:*(]
|
|
|
|
 |
Dummme Svin |
Skrevet af Gay :I - Kl 21:49, 22.okt.2009 |
|
Det er sku da for dumt I er så dumme Otrlit Den har ikk e vare mærket!! Klamme Stodder Jeg føler ikk med jer[:)]
|
|
|
|
 |
Køb aldrig på Jumbogo |
Skrevet af Enig - Kl 13:30, 27.jan.2010 |
|
Jeg skulle igennem en lang indrivelsesag med min bank for at få pengene tilbage for varer som aldrig blev sendt! Det er en fiktiv forretning og den eksisterer slet ikke. Manden bag har ingen samvittighed og jeg håber at alle holder sig langt væk fra hans side.
|
|
|
|